Základ čtvrtého alba Kulturní úderky se stejně jako kdysi opět nahrával v kopcích nad Sarajevem a to svépomocí, syrově a bluesově. To, co z toho vzešlo, bylo doplněno v pražském studiu Golden Hive, kde výsledný mix měl na starosti Amak Golden.
Kulturní úderka vznikla v devadesátých letech a v té době byla silně ovlivněna brněnskou alternativou. „Principy této scény se do dneška promítají jak v textech tak v hudbě.“ Sděluje zpěvák a kytarista Štěpán Dokoupil. „Texty jsou pro nás dosti podvědomá a niterní záležitost, samozřejmě i díky Omerovi nás v určité době hodně ovlivnilo melancholické Sarajevo. Celkově je nahrávka syrová, zvukově i pocitově sahající od psychedelického blues 60. let po americkou klubovou scénu reprezentovanou třeba John Spencer Blues Explosion.“
Nahrávání začínala Kulturní úderka jako kvarteto muzikantů z Brna a Sarajeva. Celé album pocitově navazuje na comebackovou Sarajevskou katarziju (Indies Happy Trails Records 2018). Ta vznikala v Sarajevu celá, tentokrát se základ čtvrtého alba Kulturní úderky jako kdysi opět nahrával v kopcích nad Sarajevem a to svépomocí, syrově a bluesově. To co z toho vzešlo bylo doplněno v pražském studiu Golden Hive, když výsledný mix měl na starosti Amak Golden. Hlavní tvůrčí dvojici Štěpána Dokoupila a Mojmíra Saboloviče doplňuje, sarajevský pianista Omer Blentić, bubeník Luboš Eremiáš, Vladimír Sabolovič na kytaru a plno dalších náhodných, skvělých hostů.
Hosté:
Štěpán EA Baloun – klávesy
Jan Kozelek – trumpeta
Petr Smékal - Saxofon