KanibaLOVE - Tomáš S. Polívka - Týden

Prohrála v kartách

KanibaLOVE (2CD)
CD $ 10.69

Kapela Prohrála v kartách hraje nejen o sežrání láskou

Prohrála v kartách se svým novým albem vyhrála i vyzrála.Pop-punk nemusí být hloupý a partnery žerou láskou nejen kudlanky a pavoučice. A třetí album KanibaLOVE pražské kapely Prohrála v kartách není samožerské, ač by jeho název nahrával na smeč.

KanibaLOVE představuje zřejmě nejlepší album skupiny kolem zpěváka, kytaristy a hlavně autora písní Filipa Horáčka. Proč? Konečně zní tak, jak známe "Prohrála" z koncertů. Přirozeně a energicky.

Z desky je cítit upřímná radost muzikantů z přímočarých, hybných a líbivých písniček. Radost, která vyvrací jakékoliv podezření z úmyslné podbízivosti. Písně navíc povyšují nad český rockový průměr nápadité texty. Nejde jen o vtipné slogany "kde se dneska srdce vylejvá" či "zatímco všechny Julie vstávaj, tihle Romeové půjdou spát". Ale spíš o asociace, neodbytně vzbuzované zdánlivě nahodilou, hravou slovní mozaikou: "Pět dní je/život co se nepočítá/pět mašlí/aby tě našli/a večer se odlítá" (Růženky na půl úvazku).

Rozhodně ale nehledejte na KanibaLove pouhou "odlehčenou zábavu", i když svérázná titulní milostná píseň KanibaLove nebo skladby Mikrofón, Kousky s tebou či Rockerstvíčko mají dar budit úsměv. Dle pisatele je nejsilnější skladbou alba Milada, hodně drsný a sugestivní výlev inspirovaný posledními dopisy Milady Horákové z vězení. Verše o "partičce milionů malejch sráčů", mířící do vlastních malých českých řad, bohužel stále platí. Zamrazí i z písně Matka měst, svérázné poctě Praze.

Kapela se tentokrát rozmáchla rovnou ke dvojalbu balenému v digipacku. Jak už bylo napsáno, nejedná se o samožerský akt vytváření "velkého vydavatelského počinu". Druhý disk prostě obsahuje (krom prvních čtyř písní, navazujících na hlavní část alba) skladby příliš odlišné, než aby mohly doplnit disk první. A zároveň příliš zajímavé na to prostě je vyhodit. "Prohrála" si po svém pohrála s písněmi Hrdinů nové fronty, Plastic People Of The Universe a Oceánu. Zvláště cover-verze Magických nocí od PPU působí v nezamindrákované "punkové" verzi zajímavě. Naopak moravská cimbálová muzika St.Medicimbal si elegantně přearanžovala Starý časy, černý vlasy, starší hit Prohrála v kartách. Akorát remix KanibaLove se moc nepovedl. Což je nepodstatná drobnost.

Prohrála tentokrát jednoznačně vyhrála i vyzrála. Vyzrála muzikantsky a vyzrála i na kritika.

Tomáš S. Polívka

×