3FO3 - šrája - rockmag.cz

BomBarďák

3FO3
CD $ 14.70

Bombarďák - 3FO3

V domácí hudební tvorbě pro děti už několik let úspěšně bují ta “bejbypanková.” Její vlajku kromě úspěšného Kašpárka v rohlíku nese i Pískomil se vrací a Bombarďák. Právě posledně jmenovaní letos vydali desku 3FO3. Je ale otázka, nakolik se ještě jedná o album pro děti.

S těmi počty je to tentokrát trochu složitější. Hravý název alba naznačuje tříčlenné složení Bombarďáka, přebal nahrávky zobrazuje čtyři postavy a fotografie v bookletu desky nabízí pohled hned na pětici “fotrů.” Jisté je, že i tentokrát za albem stojí hudebníci, napojení na tuzemskou divadelní scénu i další kapely jako jsou Hm… nebo zmiňovaný Pískomil se vrací.

Předchozí album Píp bylo postavené na krátkých a jednoduchých písních s vtipnými pointami (sněhulák s teplotou, datel jako pořadatel festivalu,...). To aktuální může být naopak častěji zajímavější pro rodiče než pro jejich ratolesti. Písně samotné už nejsou tak příběhové a textově nosné a ubylo opravdu vydařených vtípků. Zato přibylo fórů hudebních a na “Třech fotrech” tak najdeme narážky na Karla Zicha, Baladu pro banditu nebo hudbu z bondovek. Množství písní je navíc prokládáno promluvami, které nejspíš vychází z divadelních představení, respektive vystoupení kapely. Na desce potom ale často působí spíše jako interní humor.

Tradičně eklektický a propracovaný hudební doprovod mixuje všechny možné žánry od country přes disco a SKA až po akustický punk a také díky příspěvkům řady hostů, včetně “míchače” Ondřeje Ježka, je po této stránce zábavný i na opakovaný poslech. Stejně jako samotné písně typu Tobogán (zpracovávající příběh toaletního papíru) nebo Ryby. Ne všech 19 (!) písní sice jejich laťku drží, vzhledem ke krátké stopáži jednotlivých skladeb ale není zas takový problém hlušší místa přečkat. Pokud je navíc hlavním cílem nahrávky dodat posluchači dobrou náladu, zvládají to 3FO3 prakticky u všech věkových kategorií. Snad i u dětí.

Autor článku: šrája

×