Soulásky a samolásky - Antonín Kocábek - Právo

Jarret

Soulásky a samolásky
WAV+mp3 199 Kč

Jarret znovu zkoumá podoby lásky

Příští rok oslaví liberecká kapela už čtvrtstoletí od svého vzniku, a vývoj, který urazila od akustických “portovních” začátků až k současné, folk-rockové podobě budí respekt. Na pátém studiovém albu v duchu hravého názvu loví z nevyčerpané studny mezilidských vztahů, a k hledání nových cest přizvala i producentské duo Lukáš Martínek a Peter Binder. Není tak divu, že se tu ještě více prohloubily bluesové vlivy, které jí nikdy nebyly cizí.

Jistotami zůstávají přemýšlivé i poetické skladby, nepřebujelá romantika a výrazný i procítěný zpěv Hanky Skřivánkové. Spolu s texty, které se šikovně vyhýbají časté folkové naivitě, údernou rytmikou a sice konzervativně pojatými, ale propracovanými aranžmá, se nahrávka mnohde přibližuje až někam k mišíkovsko - pospíšilovské tradici rockového písničkářství.

Znovu se daří míchání vlastní autorské tvorby s podněty odjinud: i tentokrát kapela hned dvakrát sáhla do repertoáru Jakuby Nohy, a přirozeně mezi ostatními zní i zhudebněné verše Jana Skácela. Posluchače tím udržuje ve střehu a sympaticky se vyhýbá monotónnosti. Snad jen v nejlyričtějších polohách občas bojuje s unylostí či vyumělkovaností. Když naopak vsadí na větší civilnost, přirozenost a alespoň stopy syrovosti, zní najednou uvolněněji a mnohem přesvědčivěji.

Album nabízí solidní ukázku muzikantského řemesla, a i když nehýří snahou překvapovat, lze s ním strávit příjemné chvíle. A jen tak mimochodem jím Jarret folkovým kolegům názorně dokazuje, že potřeba stále zvukově setrvávat v minulosti, je naprosto zbytečná.

Právo

70%

×