Piece Of My Life - Ondra Kocáb - hudebniknihovna.cz

Nero Scartch

Piece Of My Life

Pokud má česká hudební scéna na nějakém poli velkou porci kreativity, talentu a možností k obdivu, tak je to rozhodně nezávislá scéna. Neoddělitelnou součástí tohoto pole začíná být stále teprve dvacetiletý hudebník Jakub Svoboda, který vystupuje pod pseudonymem Néro Scartch. Mimo sólovou dráhu, na kterou se pustil až v posledních letech, má na kontě úspěchy s Mydy Rabycad, či účinkování v dalších kapelách. Debutová deska Piece Of My Life vyšla v listopadu a nabízí osm nových kousků, na kterých se, jak sám Néro říká, mohl kreativně vybít.

Hned na první poslech je znát, že ačkoliv jde o debut, tak za sebou interpret má již bohaté zkušenosti. Deska zní hodně vyspěle a rozhodnutí zařadit jen osm skladeb to jen podtrhuje. Sám Néro neskrývá, že největší inspirací pro jeho tvorbu jsou alba Downward Spiral od Nine Inch Nails nebo Antichrist Superstar od Marilyn Manson. A tyto vlivy lze slyšet i na této desce. Nicméně jsou převedené přesně do představ intepreta.

Album lze rozdělit do dvou poloh a zároveň i polovin. Tu první tvoří skladby syrové, se špinavým garážovým zvukem, zalité do hutných beatů elektronické hudby. Druhá část desky je naopak jemnější, melancholičtější a instrumentálnější. Hned úvodní Mind dokáže skvěle pracovat s emocemi. Střídá klidnější pasáže s těmi zuřivími, a ukazuje autorovu sílu v gradaci. První dvě skladby mají také co dočinění právě s vlivy industriální hudby. Druhá Saint si vybírá převážně ty zuřivé emoce z jedničky a rozpoutává naprostý chaos. První singl Ghost je jedním z hlavních bodů celého alba, kombinuje syrovost a melodičtější část alba a také skvěle vygraduje.

Na albu se podíleli i zajímavé osobnosti, které doprovázejí celou kariéru Jakuba Svobody. Jednou z nich je i Yarda Helešic (Support Lesbiens), který nahrál basu ve skladbě Time. Ta už ukazuje druhou tvář celé desky a to tu melancholickou, klidnou. Skvěle dopadl také song Across the Ocean. Skladba obohacená klávesami a postavená na osmdesátkovém zvuku zase zavání Depeche Mode. Potěší také závěrečná melancholická balada Dreamless Nights.

Nèro Scartch přichystal vyjímečně barvitou desku, která se na českém trhu nachází těžce. Talent spojený s velkou chutí dělat muziku a s dobrými spolupracovníky musí končít podobně jako deska Piece Of My Life. Je zbytečné hledat chyby na takto povedené desce, jen doufejme, že takových umělců uvidíme stále více.

Ondra Kocáb

×