CD | 299 Kč |
MP3 | 99 Kč |
LP | 399 Kč |
FLAC+mp3 | 149 Kč |
WAV+mp3 | 199 Kč |
Duo Kieslowski spolu s Janem P. Muchowem představilo recept, jak natočit sakra dobrou desku. Na přelomu ledna a února odjeli do Normandie, zavřeli se na dva týdny do domu na pobřeží a tvořili. Materiál, který vzešel z větru a deště, zpracovali na album Mezi lopatky – překvapení letošního podzimu. Už od prvního úderu do kláves je jasné, jak mimořádná deska je. Kieslowski se nebáli jít ještě o krok dále a ponořit se ještě hlouběji do vlastního nitra. Obnažené pocity ventiluji střídmě a upřímně, což je asi nejvíce znát v úvodní skladbě Dotyky a v baladě Ve větru. Zatímco Dotyky jsou úvodem do intimity nefungujícího vztahu, kdy z lásky zbyly jen doteky dýkou mezi lopatky a kocovina, v písni Ve větru se řeší, zda spolu zůstat, či odejít. V podobném duchu se nesou i další písně, které jsou mikropříběhy o potkávání se, míjení, loučení i nevyřčených vyznáních. Nakonec však přes všudypřítomnou melancholii vše končí vyrovnáním se s osudem a závěrečná skladba Normandie vyznívá optimisticky.
Hlasy Marie Kieslowski a Davida K. Pomahače se doplňují podobně jako jin a jang, jeden bez druhého nedá ani ránu. Spolupráce s Muchowem se taky vyplatila, basová linka dodává písním temnější odstín a je znát příklon do lehce indiepopových vod – což není na škodu, naopak. Napadá mě, že kdyby polský režisér Krzysztof Kieślowski ještě žil a znal své jmenovce, možná by ke své barevné trilogii přidal barvu čtvrtou, tmavě modrou.
80%
Barka Fábiánová