Bombarďák a křikadla - Milan Šefl - Týdeník Rozhlas

Karolína Kamberská

Říkadla a křikadla
CD 179 Kč

Říkadla, křikadla a bombarďáci

Nápadité původní písničky pro děti – to je „zboží“ dosti nedostatkové. Poskytnout těm nejmenším, ale i už odrostlejším ratolestem alternativu k příšernostem typu žížaly Julie napadlo už před lety vydavatele ve firmě Indies Scope a od té doby pravidelně rok co rok vypustí do světa několik cédéček s neotřelou dětskou písničkovou tvorbou – tak se konečně zrodil i fenomén „bejbypankové“ formace Kašpárek v rohlíku. Před loňskými Vánocemi se na trhu objevila další dvě cédéčka, kterými můžete bez obav o duševní zdraví svých potomků rozšířit domácí diskografii.

---------
Po Bongo BonBoniéře, prvním albu konkurence očírovaných Kašpárků, animované trojice 3B, vyšel její další titul Bongo BomBarďák, opět s bohatě ilustrovaným bukletem Rudolfa Brančovského. Písně oproti předloňské nahrávce nevyužívají starších skladeb na dětské téma, sebraných z již vydaných desek. Čerstvým písňovým materiálem, který dodaly kapely jako Yellow Sisters, Jablkoň, Květy, Obří broskev, Minach nebo Bezobratři, provází hostující člen 3B, raper, beatboxer a prostořeký šoumen BomBarďák, na jehož webu www.bongobombardak.cz mohou zvláště kreativní posluchači posílat videa s vlastní slokou k úvodnímu „šnečímu“ songu písničkáře Montyho. Nejvtipnější vyhrává zájezd do Legolandu pro celou rodinu.

---------
Zpěvačka a skladatelka Karolína Kamberská myslela na děti už jako polovina písničkářského dua Sestry Steinovy – jejich deska lidovek v úpravě pro malé posluchače Měsíček svítí vydaná souběžně se zpěvníkem ilustrovaným Terezou Říčanovou je v tomto ohledu příkladným počinem. Kamberské sólová dráha odstartovaná předloňským „dospělým“ albem Hořkosladce získává nyní další rozměr titulem Říkadla a křikadla, souborem rozpustilých skladbiček, v nichž se to hemží zvířátky, ale také „babuchami“, otesánky, tichošlápky a jinými strašidýlky. Autorka inspirovaná vlastními děcky spřádá divoké příběhy o víle topmodelce, ježibabě vykládající u večeře anekdoty nebo skřítkovi koupelníčkovi. Nevtíravé, vkusné, poetické hříčky „pro děti od pěti“, ale možná i mladší.

Milan Šefl

×