Godula je ôsmy štúdiový album beskydského barda a kto pozná jeho tvorbu určite nebude sklamaný novým počinom. Tomáš Kočko si vytvoril vlastný štýl, ktorý je kombináciou moravského folklóru, folkového pesničkárstva a world music. Táto zmes je delikátne okorenená prvkami súčasnej hudby. Hoci Kočko rád čerpá zo studnice ľudovej hudby, konzervatívni folkloristi ho asi nemajú veľmi v láske. O to viac však môže osloviť poslucháčov, ktorí klasický folklór obchádzajú. Album otvára mystická skladba Za Welesa. Text je v staroslovienčine a hudba pripomína pradávne rituály našich predkov. V rovnakom duchu sa nesie aj pieseň Godovnica a tematike staroslovanského pohanstva sa venuje aj radostná “bubnovačka“ Vítej Vesno. Ďalšie skladby sú členitejšie, nástrojovo pestrejšie a svojím spôsobom i modernejšie. Určite zaujme úvodný singel, dynamická pieseň Běs s veľmi chytľavou husľovou melódiou. Príjemne zaskočí Zlatohlav s jungle rytmom a zobcovou flautou. Tomáš Kočko spolupracoval ako producent s moravskou doom metalovou kapelou Silent Stream of Godless Elegy a zdá sa, že inšpirácia bola obojstranná. Svedčia o tom skladby Zahrada, part II a Černá kněžna, part II. s rockovo-metalovými aranžmánmi. Éterickou ženskosťou oplýva magicky roztúžený Čarodějný popěvek. Čarodejný je vlastne celý album. Prenesie nás do dôb dávno minulých, za hranice všedných dní, kde čas stráca svoju moc a človek neverí vlastným očiam. A v tom musia byť nejaké čary… (M. Pavelka)
4,5 / 5
http://artblog.sk/2011-05-31/carovny-tomas-kocko-orchestr-hudobne-recenzie/