Hoaxx - Karel Souček - golias.cz

Mashy Muxx

Hoaxx
CD 169 Kč

Hiphop, rock, jazz, rap, alternativní pop, taneční muzika, hardcore, funk? Co to vlastně hraje třináct let existující brněnská kapela Mashy Muxx? Ještě že lze použít všeobjímající a zároveň nic neříkající termín crossover. Tak právě ten na svém novém, v pořadí druhém albu s názvem Hoaxx pětice zkušených muzikantů Ahmed, Jerza, Jura, Onehalph a Prochin prezentuje.
Desku s nepřehlédnutelnou žlutou kačenkou ve vaně otevírá dravý song Just Like That, který střídá i pro rádia přijatelná hitovka Never Satisfied. Právě ona je pro celé album typická, neboť v sobě nese všechny rysy produkce Mashy Muxx. Tedy ostré kytarové riffy a funkrockovou rytmiku, které přirozeně a nenásilně přecházejí do nápaditých zvuků pestrých samplů.
Chvíli našlápnutý hardcore, chvíli hiphopová jízda s rapovým zpěvem. Zhruba v těchto mantinelech se formace pohybuje, ale mezi nimi se nachází ještě řada drobných mezistupňů. Volnější skladba What You Ain´t, sugestivně rytmická Relegate, jazzová Once Upon A Time, zasněná Wild Tartas, razantní Proxy Lovers a It Does´t Matter Any How, lahůdková spolupráce se slovenskou kapelou Flaps v závěrečném Muxx vs. Flaps.
Co píseň, to jiná nálada. A občas jedna píseň a několik nálad. Třeba jako ve skladbě 2-style, kde tvrdé rapmetalové pasáže vklouzávají do pomalejších hiphopových a opět se vrací. Jako na přesně vyvážené houpačce. To samé platí o nástrojích. Na jedné straně živé, skvěle zvládnuté, na straně druhé samply. Nikoliv však chladné, stereotypní, nýbrž nápadité a invenční.
Všechny styly zvládá kapela s přehledem, takže stejně suverénně může vystupovat na hiphopových i rockových akcích. A stejně tak fanoušci obou stylů si na této pestré a náladotvorné desce najdou to své a mnohému se navíc mohou, pokud jsou alespoň trošku tolerantní, od „konkurence“ přiučit.

hodnocení 4/5

×