Jablko jejího peří - Honza Průša - www.musicserver.cz

Jablko jejího peří

Martin Evžen Kyšperský už s Květy hraje déle než desetiletí. Svou první desku u vydavatelství Indies vydal ale až v roce 2004. Po šesti letech a třech dalších výborných albech je tu čas vrátit se zpět a v reedici připomenout právě "Jablko jejího peří".

V roce 2004 debutovali Franz Ferdinand svým eponymním albem, Prince vydal "Musicology" a PJ Harvey lahůdku "Uh Huh Her". Regina Spektor přišla s kunderovským albem "Soviet Kitsch", Nick Cave s Bad Seeds připravil dvojdesku "Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus" a Green Day se otevřeli světu, jak jen mohli, průlomovým "American Idiot". V Česku se v hudebním mainstreamu a showbusinessu mluvilo hlavně o první SuperStar. Poznali jsme jména jako Aneta Langerová nebo Sámer Issa.

V USA vyhrál volby opět Gerge Bush, zemřel Jásir Araphat a v Beslanu řádili teroristi. V Athénách se konaly letní olympijské hry, kde Šebrle získal zlato a Česko skončilo na 42. místě ze 201 zúčastněných zemí. V Česku se volilo do senátu, kde ČSSD nezískala žádný mandát, naproti tomu ODS jich vybojovala hned 19. A do toho Martin Evžen Kyšperský zpíval: "Teď můžu dělat si všechno, co chci!"
"Jablkem jejího peří" tak pro mnohé odstartovala kapitola jedné z nejzajímavějších současných brněnských kapel. Martin Evžen Kyšperský se představil jako mladý muž s duší starého kmeta (to nemám ze své hlavy, ale odněkud z Facebooku, ale mimořádně to sedí). On jako by nepatřil do dnešní doby. Proto je tu ta jeho silná a vyýjimečná poetika, která vás ohromí a odtrhne do doby, v níž Kyšperského duše žije.

Remasterovaná reedice "Jablka jejího peří" doplněná třemi bonusy vyšla pánům fantasticky. Nápaditě udělaný digipack navozuje pocit opoužívaného a popraskaného plastového obalu s ošoupaným bookletem. Říká: Ta deska si něco prožila a má svou duši. A ať už jste se k ní dostali až teď, nebo vám v hlavě hraje už nějaký ten rok, musíte kapele dát za pravdu. Květy už svému "prvnímu" albu dali silnou atmosféru, opravdovost a jedinečnost. A dnes už můžeme říct, že jim tyto atributy vydržely minimiálně i na tři další desky.

8/10

Honza Průša

×