Dobrou noc, světlo - Nevermore - www.musiczone.cz

Budoár staré dámy

Dobrou noc, světlo

Třetí studiovka "Dobrou noc, světlo" brněnského Budoáru staré dámy vznikala v průběhu let 2006 až 2008. Je to vlastně poslední album, kde se ještě nachází sestava s převahou dam, neboť koncem roku 2008 kapelu opouští Dáša Matějíčková a Eva Svobodová a nahrazeny byly dvěma muzikanty. Ovšem na "Dobrou noc, světlo" najdeme ještě klasické, všem dobře známé obsazení.

Kdo si CD stáhne nebo přepálí, připraví se o povedený booklet. Celé album má být jakýmsi lehkým provedením po zpěvaččině domě v Kohoutovicích. Každý diapozitiv, každá fotka v bookletu, každá melodie by měla symbolizovat určitou část tohoto obydlí. Autorkou většiny textů (krom jednoho) je tudíž zrovna tak Marta Svobodová.

Čeho se na tomto nejnovějším kapelním počinu dočkáme? Rozhodně zklidnění hudby a zjemnění zvuku kytar, oproti předchozímu albu ("My o vlku", 2005) citelně a oproti prvnímu ("Na hraní", 2003) výrazně. Pohybujeme se tu opět na půdě alternativního rocku se vším všudy, tentokráte však s melancholickým nádechem, což je dáno již samotnou koncepcí alba. Poprvé se fanoušci dočkali i kláves, které příjemně podbarvují rozmanité melodie. Budoár opět předvádí slovní a myšlenkové exhibice v textech, jak se od nich již očekává. ("Jitrocel léčí, ale kdo léčí jitrocel?" "Uvařím zázvor na otvírání závor." "Ježí se, Ježíši Kriste.") Co mě taktéž nenechalo klidným, byl bezpočet výborných hudebních nápadů a hráčské kvality, o kterých zde opravdu nemůže být nejmenších pochyb. Jeden vedle druhého předvádí výtečné, byť ne tolik obvyklé postupy při hře, což udržuje posluchačovu bdělost a hudba se mu nemusí oposlouchat tak brzo (jako u žánrů specifických kvalit). Před tímto fenoménem opravdu smekám. Na bonus, v podobě svérázného videoklipu k písni "Hluboko v moři", pojednávající o rybáři, který nemůže ulovit velkou rybu, se můžete podívat níže. Touto rybou byla samozřejmě sama Marta.

Závěrem bych chtěl říci, že vše na tomto albu považuji za kvalitní hudební materiál, nicméně mi to celé přišlo lehce jednolité, vezmu-li v potaz, že je to věc natáčená v průběhu 2 let. Ale to vůbec nevadí. Vše, co jsem uvedl výše, to rozhodně převáží na stranu výrazné spokojenosti.

Hodnocení: 6/7

×