Šibenica frajerka - Petr Macháček - http://thecave.abysszine.com

ZVA 12-28 Band

Šibenica frajerka
WAV+mp3 $ 8.89

Občas tak úplně nerozumím věcem o kterých píšu. Pro někoho šokující sdělení. Pro toho, kdo sám občas píše, zřejmě žádná novinka. Občas prostě píšeme jen pro radost nebo proto, abychom radost předali dál. A přesně proto se dnes na Abyssu objevuje blues "zo Slovenska". Neznáme reálie, neumíme desku zařadit do kontextu středoevropské bluesové scény, ale jedním jsme si naprosto jistí. Album "Šibenica frajerka" má neskutečný šmrnc a dokáže pobláznit natolik, že si ony bluesové reálie budete chtít co nejdříve doplnit.

Už jsme se kdysi dávno potkali, dokonce i naživo, ale nebylo z toho nic než příjemné sváteční osvěžení. Až letos jsme prolomili ledy a našli cestu k sobě. Šibenica je totiž opravdu frajerka. Je přístupnější, méně výstřední, harmoničtější a … hmmm, řekněme zpěvnější. Přestože asi po večerech neholdujete bluesovým orgiím, může vás tato hravá deska s jedinečnými slovenskými texty nebezpečně rozpálit. Čas od času neuškodí hltat každé zadrnčení kontrabasu, následovat pohybem brady melodické linky houslí a těšit se na další klepnutí bicích. V tomto mi ZVA někdy připomínají brněnské Květy. Jejich tváře jsou si mnohem méně vzdálené, než by se mohlo zdát. Výsledný tvar ZVA je sice jiný, ladnější, smutnější a zároveň syrovější, ale použité součástky jsou vlastně podobné.

Podzim přináší zpomalení a právě k němu se hodí i toto nádherné album. Hraje tisícovkou příjemných barev a přitom se maskuje jediným ladným splínem. "Je po láske" a přitom svět nekončí. Housle stříhají další kapitolu a každý dotek elektrické kytary znamená i další cigárko. "Papierové blues" zabalí celý pokoj do útulna a my si můžeme klidně podupávat v rytmu jedné z nejpříjemnější bluesových písní, jakou ZVA ve své historii napsali.

Petr Macháček - 80%

×