Yellow Sisters Life - Karel Souček - hudebniknihovna.cz

Yellow Sisters

Yellow Sisters Live & Petr Wajsar Club Kino Černošice

Čtveřici Yellow Sisters je radost poslouchat
Poslouchat skvěle sladěné a sehrané hlasy Antonie Nyass, Báry Vaculíkové, HawaLu Goldin a Léňi Yellow, které tvoří dámský vokální a cappella (bez nástrojů) kvartet Yellow Sisters, je jako pohlazení. Výborně zní na studiových nahrávkách a ještě lépe na živých koncertech. Jejich intenzivní a bezprostřední atmosféru se nyní podařilo přenést na album Yellow Sisters Live s podtitulem & Petr Wajsar Club Kino Černošice.

V černošickém klubu se čtveřice setkala s velice vstřícným, pozorným, souznícím publikem, které vřele reagovalo na jednotlivé skladby i drobné improvizace. Skupina zde představila nejen své nejznámější autorské skladby, ale i starší, dosud nevydané písně a také několik novinek. A navíc si do šesti songů přizvala mužský element, skladatele, hudebníka a zpěváka Petra Wajsara, ten dámy podpořil nejen zpěvem, ale i beatboxem.
Mystická, občas až šamanská hudba
Žluté sestry se svými hlasy opět kouzlí. Hlasové linky se různě proplétají, doplňují, vrství, rozcházejí, podporují, umocňují, jdou proti sobě i souzní, často přebírají roli doprovodných nástrojů. Poslech je jedním velkým dobrodružstvím, protože nikdy nevíte, jakým vokálním spojením zpěvačky překvapí. Někdy jejich česky, anglicky i svahilsky zpívané písně mají blíže k jazzu či gospelu, jindy k world music nebo blues. Každopádně vždy jsou hodně emocionální, místy mystické a některé dosahují až šamanských rozměrů.

Všechny skladby jsou hravé, barevné, vynalézavé a staví na pestrých a nápaditých aranžích. Sestry ani chvilku nenudí, i když řada písní má přes pět minut, závěrečný Oceán dokonce deset. Dokonale využívají své hlasové dispozice, aniž by exhibovaly, i když technické předpoklady by jim v tom rozhodně nebránily.

Když je prostor improvizovat
Na albu převažují živější, živočišnější, tanečnější skladby (Singalana, Sister, Žlutá, Tubab Woman), ale nechybějí ani jemnější, zasněné písně typu Vítr, Pramen, Desert Sky nebo Oceán. Novinka navíc dokládá také improvizační schopnosti Sester. S naprostým přehledem zvládnou i situaci, kdy si jedna z nich musí odskočit. Celá nahrávka tak i díky tomu působí velice spontánně a přirozeně.

Kvartet už má za sebou dvě studiové desky, CD písniček, ukolébavek a říkánek pro děti i dvojalbum plnou remixů. Teď tedy přidal živák. Každá deska je jiná, originální, svébytná, což jen dokazuje obrovský talent a potenciál celé čtveřice.  Karel Součekhttp://www.hudebniknihovna.cz/ctverici-yellow-sisters-je-radost-poslouchat.html

×