Kieslowski

Mezi lopatky
CD $ 13.36
LP $ 17.83
WAV+mp3 $ 8.89

Kde jsou všechny ty lásky?

Duo Kieslowski je nesmírně plodné. Třetí album (plus dvě EP) během čtyř let existence svědčí o tom, že moc dobře ví, o čem chce vypovídat. Paradoxní na tom je, že partnerské vztahy a ve všech podobách skloňované slovo "láska" je to snad nejotřepanější, co si lze jako téma v populární hudbě vybrat. O to víc je jejich novinka cenná.

Protože ač to zní úplně nepravděpodobně, David a Marie už potřetí s tímto tématem pracují  nápaditě, přirozeně, bez stop patosu, s až odzbrojující upřímností. A ještě se jim podařilo se výrazně posunout a neopakovat se. A troufnul bych si tvrdit, že premiérová účast producenta J.P.Muchowa v tom zafungovala především jako katalyzátor, protože jeho přínos se projevil  hlavně v hudební rovině. A co je nejdůležitější, ta společná cesta kapely a producenta, dopadla ještě lépe, než si kdo vůbec dovedl představit.

Přestože je totiž úplně jedno, jestli tomu, co Kieslowski produkují, budeme říkat indie-folk, pop-folk nebo třeba folk-šanson, podstata zůstala zachována a Muchowovi se především podařilo najít dosud zamčené místnůstky, podepřít proplétající se hlasy citlivými rytmy a zvukově vyšperkovat už tak působivé melodie, které i přes všechnu melancholii dýchají nadějí a pocitem, že ač to všechno stojí za houby, není zároveň ještě vše ztraceno.

Tajuplná atmosféra, známá z EOST i dalších Muchowových projektů se tu prolíná se chytrým písničkářstvím a produkční propracovaností. A nějak se do toho dostala i nálada deštivé Normandie, kde nahrávka vznikala. Možná tu oproti dřívějšku ubylo silnějších sloganů a opakovaných refrénů, takže to není zas tak "pop", jak se mohlo předem zdát, ale silná výpověď se neztratila. Jestli si toho i po této zkušenosti nevšimnou nejrůznější akademie, poroty a udělovači cen, pak už opravdu nevím.

4 / 5

×