Zeroth - Zdeněk Němec - musicweb.cz

Luno

Zeroth
LP $ 13.36

Zeroth odhaluje optimističtější tvář kapely Luno

V listopadu roku 2012 vydala za pomoci fanoušků pražská parta Luno druhou řadovou desku. Pod názvem Zeroth se skrývá nový materiál, který vznikal pod taktovkou Šmityho a Tuzexe ve studiu Borise Carloffa. Vše pak zaštítilo hudební vydavatelství Indies Scope.

Výrazný posun, kterým se kapela Luno hudebně vzdaluje od eponymního debutu a EP Litato, je téměř hmatatelný. Když čtveřice Ema Brabcová, Martin Chmátal aka Šmity, Jan Janečka a Martyn Starý vypustila do světa první album, jednalo se o temnou, depkařskou a místy psychedelickou záležitost. Litato v nastolené syrovosti a minimalismu pokračovalo. Ale Zeroth je zkrátka jiné. Relativně veselejší.

Luno si zachovalo typické rysy a především stále nejde blíž k posluchači. Emin podmanivý vokál coby poznávací znak kapely je dominantnější a deska je obecně méně kytarová. Na druhou stranu Martyn ví, kdy hrábnout do strun, a takový výsledek například v podobě Human Centipede je opravdovou chuťovkou. Nervózní rytmika, melancholická Ema a ostrá kytara fungují na výbornou.
Dalším povedeným kouskem je nekompromisně se valící No Heil Syndrome, ke které Roman Dietrich (manžel Emy Brabcové) připravil videoklip. V tomto případě se jedná o temný elektropop, který společně s hravou skladbou Heart Cavernoma či vygradovanou kytarovkou Her Sex Code vnáší na desku rozmanitost.
Jistá nesoudržnost připraveného materiálu je tedy největším nedostatkem alba, což pokus kapely o nový směr do jisté míry podkopává. Fanoušci debutu s největší pravděpodobností nepřehodnotí své priority a Zeroth nebude jejich nejoblíbenějším dílem v diskografii Luna. Celkově je to však deska povedená a při důkladném a opakovaném poslechu odhalí své příjemné kouzlo.

Zdeněk Němec

×