První sestavu, která už měsíc po vzniku vystupuje na Antirockfestu 87 v Oskavě, tvoří
Jindřich Spilka (zpěv), Roman “Čert” Morocz (kytara), Jiří Fiala (basa) a Jiří Čierňava (bicí).V létě se kapela pokusí vyjet do Polska zahrát na jarocinský festival, ale bdělí strážci hranic ji nepustí. Následuje odchod Fialy (zakládá záhy velmi populární MŇÁGU A ŽĎORP) a později i zpěváka. Fiala se nakrátko vrací na uprázdněný pěvecký post, aby s kapelou nahrál pár skladeb v Životicích, na pár měsíců přichází nový zpěvák Toncek a basu bere Borek Fridrich (v této sestavě odehrán jeden koncert ve Valmezu na místním “Rockovém pódiu”). Když se pak na jaře 88 vrací původní vokalista Spilka, je ihned nahrána první část (druhá je pak dotočena v červnu) 17ti skladbové kazety. Úderný, drtící punk připomínající svou razancí některé italské soubory počátku 80. let (PEGGIO PUNX, 5o BRACCIO) se zde střídá s mrazivým hypnotickým post punkem v pomalejších skladbách. Někdy také bývají S.M.S. řazeni do oi!, vzhledem k pozdějšímu směřování kapely a k tvrdosti produkované hudby, může toto zaškatulkování klidně sedět taky.
Na obalu kazety (šířené před revolucí skrz Oslovu MDC a později oficiálně vydané Black Pointem) se píše: “V textech skupiny se objevují otázky, na něž nikdo nedokáže dát odpovědi, rozčarování nad daným stavem, katastrofické vize bezvýchodna, suché konstatování prázdnoty, ve které se mladí lidé ocitají a posléze také neodvratného konce, smrti, sebevraždy. Texty skupiny neukazují cestu kudy ven, neposkytují východisko a nestávají se tím moralistické. Svou zdánlivou nezúčastněností nahlodávají ten mylný pocit bezpečí, který se v každém usadí v okruhu svých přátel. Ale člověk se svými problémy zůstává sám. Smrt mladého sebevraha, to je smrt každého mladého člověka, zkrátka něco, co se dotýká všech, celé společnosti.” Slibný rozjezd však brzy zastavuje emigrace bubeníka. V pozměněné sestavě ještě S.M.S. vystoupí S.M.S. v červnu 89 v Olomouci v hostinci Na Pile, mikrofon zde třímá známý český punker Ivoš Kachtík, koncert ale za moc nestojí. V tu dobu už kytarista a hlavní postava kapely Morocz dává na troskách S.M.S. dohromady VALAŠSKOU LIGU - první moravskou naziskinheadskou kapelu. Později konvertuje na krišňáctví a VALAŠSKÁ LIGA pokračuje dál bez něj až do svého rozpadu někdy v polovině 90. let.