Return Of Dark Psychedelia - Antonín Kocábek - tyden.cz

Michael´s Uncle

Return of Dark Psychedelia

Majklův strýček se vracel pět let, ale že je opravdu zpátky, se dá říci až teď. Čtvrtá řadová deska vyšla v době, kdy podobné názory bez autocenzury jsou už zase potřeba. Název navazuje na druhé album, které šlo proti porevolučnímu nadšení a mapovalo přelom osmdesátých a devadesátých let i z těch stinných stránek. Rebelský duch zůstal i po dvaceti letech a zážitcích, které by asi ne každý přežil, stejně silný. Otázkou je, jestli bude v současné době honby za financemi a politiků, za kterými dav ochotně jde, jen když mu slíbí slevu na dluh, ještě někoho zajímat.

Michael's Uncle 2009. V civilu ale Petra Stanka s čírem nepotkáte.Novinka je oproti minulosti výrazně méně syrová, ale v celkovém vyznění se toho moc nezměnilo. Důkazem budiž Červenej hrádek a El presidente, skladby z nejstaršího období, které mezi ostatní současné, přes drobné přepracování, bez problémů zapadají. Po hudební stránce se ovšem jedná o nahrávku celkem pestrou. Vedle rychlých nářezů hodných průkopníků českého hard-core, tu jsou i temnější psychopasáže, nechybí ani koketérie s elektronikou (která může na úvod alba kdekoho zmást), skoro jako by se do šejkru vložily části všech předchozích desek a protřepaly. A jak ukazuje závěrečná Prej byznys, došlo i na svérázný, i když lehce komunální humor.

Obal novinky Michael's Uncle je postaven na motivu Wellsovy Války svět"Majklovci" jsou rozhodně v dobré formě. Nabízejí toho celkem dost jak pro pamětníky, tak i pro mladší generaci fanoušků, která jejich staré časy nepamatuje. Zaskřípe to jen na pár místech - a vždycky v textech, které mají místy tendenci sklouzávat ke zbytečné konkrétnosti. Ale v globálu pánové nejsou o nic smířlivější k realitě než dřív, zároveň však neustrnuli v době své nejlepší slávy. Jako v začátcích asi budou skousnutelní jen pro toho, kdo nehledá snadná řešení a nevidí věci jen z jedné strany. Na návrat po letech to vůbec není zlé.

×