Studánko rubínko - Jan Faix - Mix.cz

Hradišťan a Jiří Pavlica

Studánko rubínko

optávka po kvalitní hudbě pro nejmenší je u nás stále mnohem vyšší než nabídka. Jiří Pavlica je jeden z těch, kteří se s tím snaží něco udělat.

Je to již řadu let podobné. Člověk s rozvinutým hudebním vkusem dospěje do věku, kdy založí rodinu. O pár let později začíná shánět pro své ratolesti nějakou hudbu a sekci „pro děti“ v obchodech nachází zaplavenou kýčem interpretačně a zvukově ne nepodobným například produkci Evy a Vaška. Kvalitně natočené a zajímavě zaranžované hudby pro nejmenší je na našem trhu stále pomálu. Aby se tento stav zlepšil, vydává Jiří Pavlica s Hradišťanem své již druhé album inspirované knihami Jiřiny Rákosníkové. Natočil jej samozřejmě se svým souborem Hradišťan, přizval ale i řadu hostů a samozřejmě dětské sólisty a sbory.

Oproti prvnímu CD Hrajeme si u maminky (Indies records, 2005), kde byly písničky řazeny podle chodu ročních období, je album Studánko rubínko děleno do různých tématických bloků, jako jsou předjaří, doba velikonoční, zpíváníčko na spaníčko či třeba voda voděnka. Vedle lidových textů je zde opět zastoupena i hravá poezie Jana Skácela či třeba Františka Halase zhudebněná samotným Pavlicou. Střídají se tu písničky pro děti předškolního věku, rytmizovaná říkadla, mezi skladby „dospělejší“ patří rozhodně například tklivá balada Když se hory zelenaly v podání Alice Holubové nebo lyrický závěrečný úryvek z Otvírání studánek Bohuslava Martinů.

Na tomto albu se již nenachází tolik notoricky známých melodií a textů. Vyžaduje tedy možná i určitou přípravu od maminek a tatínků, pokud by si chtěli zazpívat se svými potomky. Rozhodně pak ale rozšíří repertoár celé rodiny.

Hodnocení MIXu: 8/10

×