Terne Čhave

More, love!

Myslím, že už jsme přejedení popem, rockem, metalem.. Nuda, tak co teda? Jak si spravit chuť? Je třeba změny, osvěžení. Chce to nasadit dietu a sice dietu jménem Alternativa! Dovoluji si doporučit aktuální specialitku, kterou je třetí a snad nejpovedenější album romských Terne Čhave, kteří se protloukají hudební scénou už bezmála dvacet let. Tato dynamická muzika jistě podpoří náš hudební metabolizmus.

Tak jdem na to: porce prvních pěti kousků nás dostává do ďábelského tempa, kdy si začneme přinejmenším podupávat do rytmu. Odvážnější už se zvedají ze židlí a berou holky do tance. Krev v žilách pulsuje v pevném rytmu bicích. Není kudy z kola ven... jako na cikánské svatbě, ponořme se zcela do tradičního romského folklóru šmrnclého moderními prvky latiny, rocku, taneční hudby a kdo ví, čím ještě. Pestrobarevné sukně vlají v divokém tempu, pálenka teče proudem, dobrá nálada a hlasitý smích neustávají. Přeloženo do řeči muziky: všude vlají divoké houslové orgie, uprostřed se kroutí přátelsky melodický akordeon a všechny je s jistotou sobě vlastní sekýruje pronikavý zpěv. Zklidnění přichází až s šestou skladbou, ale stejně trvá jen chvíli. Od sedmičky přichází další smršť romského temperamentu.

Tak jak se cítíte? Zabírá dietka? Jestli ne tak přitvrdíme a naservírujeme „dvanáctku“. To je tanec panečku. Kdo i při této divočině sedí znuděně nohu přes nohu, tomu už asi není pomoci. Celou „juchačku“ zakončuje finální remix "More, Love!" Název této písničky je mnohoznačný: anglický význam „více lásky“ stojí v kontrastu proti romskému významu „hele, prachy...“. A právě proto, že se dnes točí vše kolem peněz, chtěla kapela tímto názvem připomenout, že dnes člověk potřebuje především více lásky a pojmenovala tak rovnou celou desku.

Výsledky této netradiční hudební terapie posuďte sami…

×