Bongo Bonboniera - Milan Šefl - Týdeník Rozhlas

3B

Bongo BonBoniéra

Když medvěda trápí jeho dlouhé drápy

Dětské publikum je jak známo tím nejvděčnějším a lecjaký šibal to odedávna dokáže zpeněžit. I v žánru písniček pro děti najdeme protřelé obchodníky se zbožím pochybných kvalit, naštěstí právě v této oblasti se v poslední době daří i albům, která mohou rodiče svým potomkům dopřát bez obav o jejich duševní zdraví. Příkladem budiž roztomile potrhlé desky party zvané Kašpárek v rohlíku, písničky (nejen) o zvířátkách z řady Havěť všelijaká a nejnověji i album Bongo BonBoniéra.

Kompilace vydavatelství Indies Scope obsahuje jak nové písně, jež umělci pořídili „na zakázku“ firmy, tak starší skladbičky z již vydaných nosičů písničkářských osobností a netuctových kapel domácí rockové, folkové a alternativní scény. Vedle sebe tu tedy najdeme „klasickou“ Pračku Zanussi Vodňanského a Skoumala i zbrusu nový song Medvídek kapely Květy a hostující zpěvačky a trumpetistky Trabandu Jany Kaplanové, písničkové rozpočítadlo Do Afriky, které si před lety na své vůbec první album složila Radůza s výpomocí Zuzany Navarové, stejně jako zcela čerstvé Narozeniny Jablkoně – snad nejpovedenější píseň alba, v níž se v nekonečném výčtu narozeninových darů „od celé rodiny“ vzdává hold semaforskému evergreenu Co jsem měl dnes k obědu.

Za pozornost stojí i další příspěvky – od velšské ukolébavky Heno, Heno v Česku usazeného Jamese Harriese, přes poetickou Čokoládu Mariany Chmelařové alias Minach či rap tučňáka Pingu, jak ho nahrála dnes už evropského rozměru dosahující pardubická formace Dva. Nechybějí ani Drápy jednoho z nejžhavějších domácích objevů – punk, western a Mládka mixující skupiny Poletíme?, jejíž lídr, profesí výtvarník Rudolf Brančovský, je i autorem řady kreseb a ilustrací ve výpravném bukletu a digipacku cédéčka, které docela určitě nepobaví jen malé posluchače.

Milan Šefl

×