Nevěř tichu - KAREL SOUČEK , Příbramský deník, 9.1.2006

Fru Fru

Nevěř tichu

Nové album Nevěř tichu přináší hravou a originální muziku

Skutečnost, že alternativní hudba může být aktuální i dnes dokazuje formace FruFru z Třebíče. A na svém druhém albu Nevěř tichu přináší naprosto originální muziku, která působí hravě i naléhavě zároveň. Produkce kapely je založena na propojení klasických nástrojů s elektronikou, což dnes není nic výjimečného. U drtivé většiny skupin tomu ale bývá tak, že jedna složka pouze doplňuje, obzvláštňuje, zpestřuje tu druhou. V tomto případě to absolutně neplatí. "Živá" muzika je se samply rovnocenná, společně tvoří nedělitelný a vyvážený celek. Splynutí je dokonalé, přirozené a naprosto samozřejmé. Jen díky tomu nezní nástroje stereotypně a naprogramované stroje studeně. Společně působí velice hravě, což je mimo jiné zásluha řady nečekaných skladatelských vtípků, aranžérských nápadů a textových obratů. Posluchač je neustále něčím překvapován. Skupina má nejblíže k rocku a taneční hudbě, ale nechybějí ani přesahy do jazzu, world music, indrustriálu nebo funku. Před melodiemi dává čtveřice Václav Bartoš, Vladimír Dudek, Adam Jikra a Dominik Tůma přednost rytmické složce, i když také melodické nápady jsou zastoupeny. Jen nejsou prvoplánové, průhledné a lehce předvídatelné. Stejně jako hudební hravost vyzařují FruFru i naléhavost. Hudbou, posmutnělými texty, atmosférou písní, Bartošovým expresivním, syrovým, uhrančivým vokálem. Texty, spíše však úderné básně, jsou založeny na volných asociacích a originálních metaforách - například:"Jsi ozonová díra mých předsevzetí". Nejsou veselé, ale ani depresivní. Zdobí je stručnost, moc toho nenamluví, ale hodně řeknou. A přesně to samé platí o sevřené desce Nevěř tichu, která jedny roztančí a druhé donutí k soustředěnému poslechu.

Autor: KAREL SOUČEK , Příbramský deník, 9.1.2006

×