Dream - Rado Tihlárik - novypopular.eu

-123min.

Dream
LP € 18.16

Najnovší štvrtý album Dream známej českej kapely -123min. vyšiel po štvorročnej pauze. A nahrávka je to vskutku pozoruhodná. Kapela sa tu prezentuje v svojsky nápaditom, šťavnato emotívnom a hrdo nezávislom formáte. Veľká škoda, že Minúty vzápätí po vydaní tohto ich azda najlepšieho albumu ohlásili ukončenie svojej dvanásťročnej existencie. Výrazný jasný hlas a šťavnatá gitara frontmana Zdeňka Bínu sú najdominantnejšou substanciou nahrávky a poznávacím znakom kapely. Jeho odzbrojujúco priamy ťah za vecou, bez špekulácií a ornamentov, je naozaj strhujúci. Farbou hlasu a frázovaním mi mimovoľne pripomenul Juraja Benetina z dnes už neexistujúcej slovenskej kapely Appendix (boli napríklad predskokanom Living Colours). Na celkovom sounde kapely zásadným spôsobom Bínovi sekunduje basgitarista Fredrik Janáček a na albume hrá aj nový bubeník Miloš Dvořáček. Páni sa tu prezentujú skvelými muzikantskými výkonmi, vyvolávajúcimi dojem uvoľnenej ľahkosti. Jediným externistom na albume je známy flautista Michal Žáček. Album Dream pulzuje širokým a výbojným spektrom aranžérskych nápadov. Je to inteligentne zvládnutá kompilácia prudkého bigbeatu (Love And Sugar), chytľavých refrénov s hitovým potenciálom (You Can't Hide Love), závanov jazzrocku a latino prvkov, až po vkusne a zaujímavo aplikovanú arabskú etno tonalitu a frázovanie (Sol). Prekvapujúce aranžérske variácie sa striedajú v rýchlom tempe na malých plochách. Napríklad minimalistickú melodickú klávesovú linku v bohatom refréne dynamickej Subterranean Wonderground akoby na zakázku nazvučil a napísal Ján Boleslav Kladivo. V Love And Sugar sa letmo mihne ústredný motív Bachovej toccaty a fugy d-mol ako štartér pre horúce rockové sólo. Sound kapely s výrazným dominujúcim hlasom speváka je vyhranený a určite neosloví každého poslucháča. No mne práve dohrala posledná šťavnatá odpichovka a pristihujem sa, ako automaticky opäť stláčam tlačítko Play... A tak to má s dobrou muzikou byť.

****
Rado Tihlárik

×