Touha city - Dan Hájek - musicserver.cz

Disneyband

Touha City
CD € 6.84

Je zajímavé sledovat, jak v některých městech fungují velké klany hudebně si podobných skupin. Tentokráte zavítáme do Liberce. Tam tento fakt platí pro dvojici Jarret a Disneyband. Obě spadají pod stejného vydavatele, který letos vydává folkové desky jako na běžícím pásu. Jarret zabodovali svým "Vztahem zapni!" a Disneyband nyní dohánějí náskok s novinkou "Touha City". Tuto desku produkoval bratr Martina Kadlece Michal, který si taktéž k natáčení pozval své jarreťácké souputníky Honzu Nohu a Marka Štulíra. Kromě dalších mnoha hostů své důležité místo v Městě touhy má i M.L.S.K., tedy Málopočetný liberecký smycčový kvintet. Výhradním autorem hudby i textů je Martin Kadlec (kromě "Zmoklé balady", tu napsal Pavel Havlík), který je společně s Věrkou Soukupovou hlavním aktérem této výpravy napříč mapou města.

Disneyband vsází na hudební pestrost a precizní texty, které vás zaujmou - hnedle zkraje "Ante Portas". "Touha City" navazuje na "Opilí potměchutí", a tentokráte je ústřední dvojice pečlivější a zaměřená i na sebemenší detail, což není na škodu. Hudebně balancují v mnoha stylech a těžko říci, jestli je pro ně folk-rock stále stavebním pilířem. Tu a tam na vás totiž vyskočí pop nebo lechtivé vábení šansonů, funku nebo latiny. Nejenom nad vypracovanou mapou města, kde se jména ulic rovnají jménům všech zúčastněných, se nebudete nudit, tak jako při poslechu čtrnácti písniček.

Martin a Věrka jsou velmi slušně hlasově vybavení, vzájemně se doplňují a v hlavních partech se poctivě střídají. Nemohu se však ubránit dojmu, že mi místy Věrčin hlas není tolik příjemný. To je však vyváženo v Martinových partech nebo vzájemných duetech. Na první poslech bez sebemenších komplikací zaujme rozverná "M.M.", kterou následuje zvláštní "Nech mě konturám" nebo již zmíněná "Zmoklá balada" Pavla Havlíka. Milovníkům spíše akusticky lapených písní určitě rychle zavoní vydařené "Labutím", "Francouzská" a závěrečná "Mezi nebem a zemí". "Touha City" dokonale otestuje váš odhad emocí a citů. Nástrojová pestrost a hrátky se slovy zatřesou vaším vnímáním, jako když přijdete k ještě neoškubané třešni a natrháte si několik lahodně sladkých plodů, na kterých si pochutnáte.

Disneyband směle vykročil, ale náskok Jarret nedohnal. Je otázkou, jestli se otevřený bratrovražedný boj nezměnil v pakt určité vzájemné výpomoci. "Touha City" je rozmanitým exkurzem, kterému dominují dva odlišné hlasy a zajímavé texty. Přesto "Vztahem zapni!" svou větší sounáležitostí vyhrává, i když jen o kousek v podobě jednoho bodu. Teď již jen vyrazit na společné turné a vesměs budete, vážení, vědět skoro vše o liberecké folkové scéně. Dejte ale pozor, aby armáda touhy dorazila až k vám a neztratila se cestou někde v nepřehledné mapě a špatně umístěných dopravních značkách.

Hodnocení: 7/10

×