Lesní zvěř - bartofnoise - Metropolis

Lesní zvěř

Lesní zvěř

Hudební brněnská scéna je prostě pojem. Už po léta je to zřídlo nadaných muzikantů a legendárních kapel. Kdo si prožil Štatl a má aspoň trochu sklony k podzemnictví, toho to muselo ovlivnit. Vysoká koncentrace hudebních osobností a originálních nápadů dala vzniknout i jednomu z našich nej hudebních vydavatelství – Indies. Z hnízda této zlaté kvočny se k nám mohla dostat hudba osobnosti jako je Iva Bittová, Vladimír Václavek, Pavel Fajt, Petr Váša a spousta dalších. A teď tu máme odrostlou (ale stále zelenou) mladou generaci, která by po svém ráda navázala – formaci, která si říká Lesní zvěř. Pojďme si tedy poslechnout, nakolik šlapou starým mistrům na paty a jak se jím dílko podařilo.

I divoká zvířata si stejně jako lidé ráda hrají a z jejich hudebního projevu to jde dost jasně cítit – pestrá ochutnávka zvuků, brouzdání z jednoho stylu do druhého, kterému vévodí řekněme nu-jazz. Deska začíná trošku líně – jakousi bluesovou meditací s Allenem Ginsbergem, která mě moc nedostala, ale hned druhá Dusty roads je správně nakoplá živelná skladba, ve které vás trumpetista popohání, až máte chuť si obléknout adidasky, nasadit čelenku a jít si zaběhat do Lužánek. Zpěv s dobrou angličtinou je fajn, i když jsem si musel chvilku zvykat – přesto si myslím, že kapele víc sedí instrumentálky. Třetí vál je můj osobní favorit, tu si dávám klidně i dvakrát. Umím si představit, že by taková hudba skvěle seděla do filmu. Další dva kousky se mi zdály trochu mdlé a unavené, promluvila ke mně až psychedelická Turzovka. Ta se hodně povedla, stejně jako kongeniální kolaborace s Horňáckou muzikou Petra Mičky – téměř desetiminutová skladba Hostýn je prostě nádherné zakončení.

Jak už asi uhodnete, přijde mi hudební počin Lesní zvěře lehce nevyvážený. Deska kulhá na jednu nohu a posluchačovu pozornost celou dobu neudrží, trpí zkrátka syndromem přenošeného dítěte – kapela ji vydala po tuším devíti letech své existence.

I když je to místy parádní poslech, myslím, že globální změny klimatu tohle CD nevyvolá, zato bude velkým potěšením pro ty, kdo kapelu od jejího vzniku znají a mají rádi.

Hodnocení: ***

Autor: bartofnoise