O ptácích a rybách - Pavel Víšek - Rock & All

BraAgas

O ptácích a rybách
WAV+mp3 € 8.05

BraAgas jsou jednou z našich nejvýraznějších skupin, jež se specializují na world music a starou lidovou hudbu: potvrzuje to i letka dvou žánrových Andělů, jež vzešla z alb Tapas (2009) a Yallah! (2014). Novinka O ptácích a rybách se předchozím pěti deskám vymyká hlavně tím, že kvinteto, jehož doménou byly až dosud vesměs písně sefardských Židů a lidové z Balkánu či Skandinávie, při výběru třináci skladeb poprvé sáhla po zpěvníku Františka Sušila i dalších domácích zdrojích. Jejich jednotícím prvkem byly texty s faunou zmíněnou v názvu alba, když některé balady už známe z dřívějška z podání jiných interpretů, namátkou Ivy Bittové (Plavil Janko koně), Jaroslava Hutky (V širém poli stojí zámek) nebo Čechomoru (Husičky, husičky). Převážně ženské skupině BraAgas jsou vlastní svébytné úpravy. Ty vybočují aranžemi Kateřiny Göttlichové, Davida Göttlicha a celé skupiny, poučenými i na vžité představě o středověké hudbě, a instrumentářem skupiny, který přesahuje hranice a zahrnuje mj. smyčcovou nyckelharpu původem ze Švédska nebo třeba blízkovýchodní zarb (neboli persky tompak), na který hraje hostující Hearn Gadbois. Ryze akustické album s dudami, flétnami či klarinetem, na němž se i s hosty podílela desítka muzikantek a muzikantů, je pestré a do detailu propracované. Jeho hudební pojetí bude blízké hlavně okruhu skalních příznivců skupiny, další posluchače, kteří preferují zemitěji uchopené lidové balady, oslovit může, ale také nemusí. /// Pavel Víšek //// http://www.rockandall.cz/recenze/braagas-o-ptacich-a-rybach/

×