CD € 14.12
MP3 € 6.03
LP € 24.23
FLAC+mp3 € 8.05
WAV+mp3 € 10.07

Bombarďák se vrací. Rozjetější a rozjívenější.

Kluci Bombarďáci jsou zpátky. A na nové desce PÍP ještě rozjetější než kdykoli předtím. S bezprostředností sobě vlastní střídají ty nejrůznější hudební styly a z rukávu tahají jeden chytlavý hit za druhým. Hned po prvním poslechu si minimálně polovinu písniček budou s kapelou vyřvávat nejen malí, ale i velcí posluchači. Tak nakažlivé jejich pozitivní melodie, refrény, rytmy a slovní spojení jsou.

Bombarďáci, alias Michal Dalecký, Jiří Jelínek a Filip Nebřenský, již několikrát dokázali, že umí napsat inteligentní, přímočaré (i když v rámci pestrosti občas zavítají i do alternativnějších vod) a chytlavé písničky s výraznými, lehce zapamatovatelnými refrény a neodolatelně optimistickou atmosférou. Tu dotváří i vtipné texty ze života dětí, dospělých i zvířat. Texty, které vypadají jednoduše, ale jsou založeny na nápaditých hrátkách s češtinou, významy slov a hodně originálními asociacemi.

Album rozjede chytlavá vypalovačka Cáky cák, kterou z hlavy jen tak nedostanete. Energii neztrácí ani pestrý Čardáš, v němž výraznou roli hrají hostující housle Milana Jakeše. Svižný pop rock o nesnázích pořadatelů hudebních festivalů představuje Datel, jemnější song pak melodický Duet. Skáčková Josefína musí roztančit každého, melodická kytarovka Kostka pohladí.

Vtipná latina dominuje skladbě Kukurukuku. Beru zpět všechny mé předešlé výtky k absolutním rýmům, zde funguje dokonale. „Nejkrásnější z krásných Katek/před tvým domem u tvých vrátek/tobě zpívám: Kukuruku/otevři mi, mám tam ruku!" Máma táta sice přináší trochu syrovější rock, ale i v této skladbě je hodně nadhledu a lehkosti. Metař je další vypalovačkou s punkovou energií, písní Moucha polohrubá zamíří Bombarďák do alternativnějších vod funku.

Stejně pestrá je i druhá polovina desky, zastoupena je romská hudba ve vtipné bombarďácké úpravě (Padavka), opět ska (Pan kanál, Řval), swing (Racek), tango (Teplota), vkusný pop (Vánoční) nebo elektro folk (Želva). Vše přirozené, hravé, nenásilné. To platí i o častých vtipných průpovídkách, které opravdu pobaví, a hravém bookletu. Prostě hodně příjemná nahrávka, kterou si mohou s dětmi poslechnout i jejich rodiče. A Vánoce jsou k tomu ideální dobou.
KAREL SOUČEK

×