V tichosti - alan - beatzone.cz

Prouza

V tichosti

Vedle reedice prvních dvou alb se vydavatelství Indies pustilo i do vydání novinky této frýdecko-místecké kytarové legendy let devadesátých. Byl jsem moc zvědavý jak se podaří navázat na tehdejší nezaměnitelnou atmosféru . Tuto spekulaci jsem již vyslovil v recenzi na reedici prvních alb, kdy jsem vyslovil zbožné přání nahrát tyto písničky znovu, ale zároveň jsem vyslovil obavu, zda by se podařilo zachovat onu nezaměnitelnou pesimistickou atmosféru starých nahrávek.

První výrazný rozdíl je změna na postu zpěváka. Tomáše Hampela vystřídal Karel Mařík. Pokud nebudete nějak výrazně nostalgicky pamětníky „starých časů“,  tak vám změna ani vadit nebude. Pro ty kdo mají rádi staré desky a jsou prostě na Tomáše zvyklí to asi bude trochu problém a bude to chtít pár poslechů, než si na tuto změnu zvyknete. Co se týče nálad, tak tady naštěstí k výraznějším změnám nedošlo, dá se říci, že původní rukopis je zachován, dostanete do kebule  přesně tu dávku depresí, pesimismu a melancholie, kterou od Prouzy očekáváte. S ohledem na to, že z původní sestavy zbyl jen kytarista Vláďa Franek,  tak je to příjemné překvapení.  Vůbec jeho výborně zahraná post-goticky laděná kytara a texty v intencích minulých desek  dávají novým písničkám tu správnou atmosféru. Navíc je samozřejmě se starými deskami nesrovnatelná i po zvukové stránce. Už se budu poněkolikáté opakovat, ale fakt bych byl moc zvědavý na nové provedení starých pecek,  kdyby je nově nahrála tato sestava. Kdybych měl vybrat své oblíbené songy z desky,  tak je to jistě titulní V tichosti, Černou barvou a Hlavou z kopce.

Resumé? Návrat se určitě povedl. Pamětníkům bude chvíli trvat,  než vezmou novinku za svou. Noví fanoušci, nezatíženi minulostí mohou  objevit skvělou kapelu. Každopádně díky za návrat!!!

alan

×