Tubab Woman - Dorota Zervanová - Nový Populár (SK)

Yellow Sisters

Tubab Woman
CD € 12.09

Nevedno čím to je, že nahrávka, ku ktorej môžete mať milión pripomienok, sa napriek tomu tak dobre počúva... Táto sympatická štvorka ženských hlasov (ale i sympatických tvárí!) od našich západných susedov vytvára zvláštny typ pohody a nejako sa vám nechce stlačiť tlačidlo „stop“ na prehrávači.
Z hľadiska kompozičného je to dielko takmer bezchybné. Pesničky sú vystavané, majú náladu, využívajú hlasový rozsah speváčok v polohách ktoré im sedia, takže znejú príjemne. Vyznávačom žánru indie sa táto hudba ťažko môže nepáčiť. Melodickosť, široký rytmický záber a zvláštnosť aranžmánov nepochybne osloví. V piesňach je veľa hier s dychom v spojení s rytmom, čo im dodáva neobyčajný rozmer „človečiny“.
K slabším stránkam však zaraďujem angličtinu, ktorá, aj keď nemá typický český prízvuk, je predsa len trošku učebnicová. No niekde to vlastne ani nevadí. Dievčatá majú isté interpretačné limity, jednotlivo by asi veľkú spevácku kariéru neurobili, čo je cítiť najmä v miestach kde by sa pýtalo expresívnejšie frázovanie (príklad za všetky – skladba Good News), ale našťastie, na tomto produkcia Yellow Sisters nestojí.
Ku zvukárskej práci môžeme mať tiež výhrady, vo viacerých trackoch znie nahrávka trochu plocho aj sucho. A to nehovorím len o piesňach a cappella. Nevedno prečo je klavír v piesni Pramen (reggae version) nahratý v mono stope... Vidno, že v našich zemepisných šírkach stále nevieme pracovať so zvukom, ktorý chce využívať malebnosť ľudského hlasu. Škála vokálnych zoskupení je v českom/slovenskom priestore stále veľmi úzka.
Aj s ohľadom na predchádzajúce riadky možno tento vydavateľský počin celkovo hodnotiť len pozitívne! Iba je trochu škoda, že tieto štyri sympatické dievčatá sa tu nemajú v tom, čo robia, veľmi s kým porovnávať.

Dorota Zervanová

×