"Ten New Songs" je desáté studiové album kanadského hudebníka Leonarda Cohena, vydané v říjnu roku 2001 hudebním vydavatelstvím Columbia Records. Spolu s Cohenem je autorkou všech písní Sharon Robinson, která album rovněž produkovala a hrála na něm na různé hudební nástroje (kromě ní a Cohena se na albu podílel pouze Bob Metzger hrající na kytaru v písni „In My Secret Life“). Album se umístilo na 143. příčce hitparády Billboard 200; v Kanadě získalo platinovou desku. Jde o Cohenovo první album od devět let staré nahrávky The Future.
Hudebně jsou Cohenovy první písně založeny na folkové hudbě (melodie i nástroje). Od začátku sedmdesátých let prokazovala jeho hudba vliv různých druhů popu a kabaretní hudby. Od osmdesátých let začal zpívat typicky hlouběji s podporou ženských doprovodných vokálů. Cohenovy písně jsou často citově vážné a lyricky složité. Vlastní jsou mu metafory a jiné básnické prostředky než obvyklá tvorba písní. Jeho práce často objevuje téma náboženství, izolace, a složitých mezilidských vztahů.
Písně:
1. In My Secret Life
2. A Thousand Kisses Deep
3. That Don't Make It Junk
4. Here It Is
5. Love Itself
6. By The Rivers Dark
7. Alexandra Leaving
8. You Have Loved Enough
9. Boogie Street
10. The Land Of Plenty
Arranged By, Programmed By, Performer – Sharon Robinson
Art Direction – Nancy Donald
Engineer – Leanne Ungar
Management [For Leonard Cohen] – Kelley Lynch
Management [For Sharon Robinson] – Steve Callas (2)
Mastered By – Bob Ludwig
Mixed By – Leanne Ungar, Leonard Cohen, Sharon Robinson
Photography By [Back Cover] – Bob Ludwig
Photography By [Cover] – Leonard Cohen
Producer – Sharon Robinson
Written-By, Vocals – Leonard Cohen, Sharon Robinson
Leonard Norman Cohen (* 21. září 1934) je kanadský hudebník, básník, romanopisec a kreslíř židovského původu. Svou kariéru zahájil vydáním své první sbírky básní v roce 1956 a to ještě během universitních studií. Vedle své kariéry básníka vydal v šedesátých letech také dva romány, první byl kritikou přijat dobře, druhý kvůli obsahu zaměřenému na sexuální témata kritika příliš dobře nepřijala. Nedlouho po vydání svého druhého románu se z něj stal hudebník; přestože se již dříve hudbě věnoval, nikdy ne na takové úrovni jako nyní. Jeho hudební kariéra mnohonásobně překryla jeho spisovatelskou práci. I po vstupu do hudebního průmyslu pokračoval ve tvorbě básní, avšak už pouze zřídka.