Klasická směs folku, blues, kabaretních popěvků a garážového rocku je přetavena pod producentským dohledem Tomáše Vtípila v originální organickou zvukovou hmotu dokonale souznívající s noir atmosférou textů. Bolest, spalující touhy, noční běsy, hořící sady, osudové ženy, mozaiky poskládané ze střípků paměti a životadárného neklidu. Pro zhmotnění a konzervaci atmosféry písní spojil Marcel Kříž síly a duši se stylotvorným uskupením Tomas Vtipil Noisechestra ve složení Mike Hambrook (Gordanairs, Urband) - klarinet, Jiří Jelínek (Psí vojáci, Zatory, Garáž, Kopir Rozsywal Bestar) - saxofon, Ivan Manolov (Burma Jones, Progres 2, Drunk President) - el.kytara, lap steel, Pavel Všianský (Hoochie Coochie Band, Urband) - kontrabas, Tomáš Vtípil (DG307, Urband, Čvachtavý lachtan) - baskytara, el. kytara, ewi, drum pads, housle, perkuse, klavír, synth, sampler, sekvencer, foukací, harmonika, hlas, beatbox, křídlovka.
Na albu najdete 10 písní doplněných překlady textů od Jiřího Popela.
O elegantní grafické ztvárnění obalu se postaral Hank J. Manchini.
Album Buskers Burlesquers je sólovým debutem písničkáře a kytaristy Marcela Kříže, který však na české hudební scéně není žádným nováčkem. Rodák z Havlíčkova Brodu (* 1976), hudebník s žánrovým rozptylem od akustického blues po elektronickou hudbu se na scéně pohybuje od roku 1990, tedy od svých 14 let. Prošel kapelami různých stylů, opakovaně bodoval ve finále Zahrady písničkářů, představil se na festivalech rockových i folkových. S kolegy-písničkáři Ivo Cicvárkem a Žofií Kabelkovou se v roce 2005 jako autor a interpret podílel na ambiciózním projektu Panoptikum, v téže době začal spolupracovat s J. H. Krchovským a v samopalné edici vydal několik (nejen) bluesově laděných autorských alb.
Nové album Buskers Burlesquers překvapí každého, kdo Marcela Kříže zná pouze z písničkářských a akustických bluesových koncertů a demonahrávek. Autor silných příběhů se totiž rozhodl pro spolupráci s producentem Tomášem Vtípilem, dalším renesančním autorem z generace třicátníků. Vtípil, původně houslista a také vítěz celostátní soutěže ve slam poetry z roku 2004, Křížovy písně zaranžoval, ve svém hudebním ateliéru Dinn (Dinn is not Noise) je natočil a měl na starosti i finální mix, zatímco o mastering se postaral vyhledávaný mistr zvuku Ondřej Ježek. Producent Vtípil v jednotlivých písních hraje na baskytaru, housle, elektrickou kytaru, syntezátory, sekvencer a další nástroje. Dalšími členy studiové skupiny Noisechestra jsou Mike Hambrook (klarinet), Jiří Jelínek (saxofon), Ivan Manolov (el. kytara, lap steel) a Pavel „Kulička“ Všianský (kontrabas). Výsledkem této spolupráce práce je bohatě zaranžovaná elektronická nahrávka, ve které se neztratí ani výrazné barvy akustických nástrojů.
Marcel Kříž se na albu představuje jako mistr epiky, který svými písněmi dokáže nastínit atmosféru filmu noir. Hrdinové a hrdinky jeho příběhů připomenou postavičky z krvavých balad Nicka Cavea nebo z výpravných písní Boba Dylana, jehož repertoár Kříž pravidelně hrává na muzikantských setkáních. Originalitu písničkářova debutu podtrhuje působivý obal z dílny Hanka J. Manchiniho a také fotografie šperků Tomáše Procházky, na jejichž prezentacích se Marcel Kříž svou hudbou dlouhodobě podílí.