Marianne Faithfull

Navzdory věku prožívá osmašedesátiletá britská zpěvačka Marianne Faithfull jednu z umělecky nejúspěšnějších etap života. Kariéra Marianne Faithfull sahá až do hloubi divokých 60. let, kdy byla blonďatou femme fatale několika rockerů, hlavně Micka Jaggera z Rolling Stones, který pro ni napsal její první a největší hit As Tears Go By.
Rozjetý životní styl ve své době nejnebezpečnější rock’n’rollové kapely světa (její ložnicí prošli i další dva členové Keith Richards a Brian Jones) se podepsal i na zpěvaččině dlouholeté drogové závislosti a pauzách v umělecké činnosti. Za comeback je považováno album Broken English z roku 1979. Deskou, kterou Marianne Faithfull nalezla nový styl, jímž předurčila i dnešní kariéru, však byla až v roce 1987 Strange Weather s jazzovými standardy, písněmi od Waitse i Dylana a novou, přenádhernou a opravdu prožitou verzí As Tears Go By. Marianne Faithfull se obrátila k žánru, který lze nazvat šansonem, ovšem bez francouzských konotací (jakkoli už několik let nahrává pro francouzský label Naive). Do něj se jí na posledních albech výtečně strefovali takoví autoři jako PJ Harvey, Beck, Billy Corgan, Jarvis Cocker a mnozí další. Kromě příležitostných kompilací neexistuje žádná řada desek, na nichž by se sešel takový tým hudebníků, kteří z alternativců 90. let vyrostli v představitele toho nejlepšího ze současného mainstreamu, než jsou právě poslední alba Marianne Faithfull. Životem silně poznamenanému hlasu Marianne Faithfull, který má v sobě šansonovou dramatičnost, bluesovou hrubost a jakýsi „starozákonní“ patos, na novém albu nejvíce sluší mrazivý výraz. Má jej ve dvou písních Eda Harcourta, zlověstně bouřlivé True Lies a Mother Wolf, která je svým způsobem „caveovštější než Cave“.

O NÁKUPU
© Indies Scope

IČ 105 34 181     /     Dolní Loučky 191     /     594 55  Dolní Loučky u Brna

příměstský tábor Brno