Tiché lásky - Antonín Kocábek - Týden

Kieslowski

Tiché lásky
CD 150 Kč

DKP alias David K. Pomahač byl dlouhá léta jednou ze stěžejních postav mostecké kapely Bez peří. Souběžně pak pár let basoval i v Houpacích koních. A současně je občas k vidění v doprovodném okruhu muzikantů Xaviera Baumaxy nebo projektu WeKi. Hudba, kterou ale dělá spolu s Marií Kieslowski, je mnohem komornějšího druhu.

Tiché lásky jsou stejně romantické jako jejich obal.Dobrým vodítkem může být, pokud někdo zná akustické EP zmiňovaných Bez peří. Právě někde tam jsou kořeny křehkých, subtilních písniček, které obsahuje debut dua Kieslowski. Ostatně na některé skladby z repertoáru Bez peří zde znovu došlo. A pokud bude mít někdo štěstí, na koncertech může základní duo Davida (kytara) a Marie (klávesy) zastihnout i obohacené o další muzikanty. Jejich hudbě se tím otevírají nové obzory.

Melancholické písničky z jejich debutu by rozhodně v záplavě muziky, která nás obklopuje, neměl přeslechnout ten, kdo má rád například alternativní country, introvertní hudbu Tortoise a  Tindersticks, a také vousaté solitéry. A nebo například Priessnitz či Please The Trees - jejich frontmani ostatně na albu v jedné skladbě hostují. Procítěné, posmutnělé, ale víc nadějeplné než programově depresivní skladby mohou uhranout atmosférou i šansonově soustředěným podáním.

Kieslowski jsou Marie a David.Debut Kieslowski možná sám sebe diskvalifikuje svou nenápadností. Plný zhudebněných pocitů a magické atmosféry totiž rozhodně není běžnou a tuctovou nahrávkou. Nabízí chytré písničky se silnými a nápaditými melodiemi, ale zároveň se nevnucuje, neotravuje případnou ambiciózností a netváří se jako něco, čím není. Což dnes není málo.

×