Info: Rozhovor - Oldřich Krejčovec (Monkey Business)

fotka

Autorské album kytaristy Monkey Business Oldy Krejčovese. Poprockové album je plné hvězdných hostů, zpívají zde Dan Bárta, Matěj Ruppert, Karolína Ruppert, Viktor Dyk (ex DOROTA BB) či Tonya Graves. I další hosté na albu jsou zárukou mimořádných hudebních zážitků, percusse hraje Imran Musa Zangi, basu Jan Jakubec, René Pyszko, trombon Martin Mach, objevují se i bubeníci Emil Valach, Roman Vícha, Marek Žežulka a další. Dohromady 13 skladeb, převážně s českými texty, které jsou skvělou ukázkou inteligentního a zároveň melodického rocku. 

1. Vždy jsi chtěl být hlavně kytaristou? Nebo jsi hrál v počátcích i na nějaký jiný nástroj v kapelách?
Začal jsem u ohně zpívat písničky a kytara tam vždycky byla, tak jsem si na ní sáhl ....a od tý doby už jenom trápil rodiče drndláním .....

2. Výčet kapel ve kterých jsi působil je docela úctyhodný (Kollerband, Bára Basiková band, Pusa, Pan Pot a další), když vynecháme Tvoji současnou domovskou kapelu Monkey Bussines, na kterou vzpomínáš nejraději?
Nevím, všechno mělo svý, ale asi nejintenzivnější byl PAN POT ..... Zábava byla vždycky a všude. Myslím, že jí bylo o hodně víc než prudy. Zda byla nějaké období nejlepší, se nedá jednoznačně odpovědět,  je to průběh od roku 92.
Čas sebou přinesl své a hlavně vývoj nezastavíš.
Nechci se vracet .....zahrát si jo, ale jít dopředu a při tom se vrátit jen pár dobrejma starejma písničkama .... v současnoti se dá říct, že s MB jsou koncerty nejpřesnější a nejjistější a nějaký lážo plážo se tam nenajde ....
 
3. Časy v polovině devadesátých let byli asi trochu divoké, ne?
Po sametový jsem byl na vojně ve VUSu v  Táboře a pak v AUSu v Praze, kde jsem zůstal. Prostě jsem se nevrátil domů a začal jsem žít ve velkým městě. Byla to paráda. Potkal jsem postupně spoustu muzikantů a chvílemi jsem řešil pronájmy a noclehy ....
Pro mě byl asi kult 90tek klub BUNKR, tam jsem se rád motával a i hrával .......
 
4. Autorské album, znamená nést svou kůži na trh jen sám, je to po všech těch nahrávkách v různých kapelách velká změna?
Dělal jsem si vždycky demáče a pokoušel z nich vykřesat jiskru. Většinou to nebylo úplně ono pro ty bandy, ve kterých jsem hrál. Měl jsem vždycky trochu pocit, že jsem asi vedle … kromě PANA POTA – tam sem byl uzurpátorský kapelník :-))
Změna je  ten neomezený prostor pro pocity a nápady. Teď, když si dělám i producenta, tak nevidím koulení vočima a necítim nesoulad.

5. Proč zrovna autorské album po řadě let strávených v kapelách? Nebyl záměr založit vlastní novou ?
Jo, to chci, musím najít spoluhráče, kterým se to líbí nebo bude líbit a hurá ....
Vlastně jsme s klukama založili STABILITY (Chyška, Jakubec,Vícha, Smetáček a já) na konci 2007, ale tam nikdo, kromě mě, nemá čas na nic .... nic neříkám, chápu proč a tak jsem už nechtěl čekat. Protože čekání to já znám a užili jsme si hodně s panem "počkej si".

6.  Je důvodem i to, že současná hudební "škatulka" produkce  Monkey je příliš těsná pro Tvoje nápady?
MB je jasná informace, a asi mi dáš za pravdu, že by můj průnik autor.věcí do Romanovo tvorby hodil MB trochu někam jinam i když si rozumíme a kytarou ten směr taky ovlivním. Mám rád kytary i tvrdší, ale do MB to nepatří. Neznamená to, že se nepodílím na písničkách MB, ale celý jádro autorsky vymezil Roman. Přece nejde dělat něco jako někdo.To neni ono. Tam se ztrácí poselství. Můj tlak uvnitř jsem už musel řešit, tak jsem to dotáhl až sem, tady to podtrhnu a uvidí se.

7. Když jsi psal nové skladby, tak jsi je připravoval už pro konkretní zpěváky či muzikanty, kteří se ve skladbách objevují, nebo to vyplynulo až potom co skladba byla hotová?
S Matějem Ruppertem jsem už v minulosti něco zkoušel a bylo to dobrý, takže v jeho případě jsem měl jasnou myšlenku. Karolína Ruppert mě napadla v momentě, kdy jsem tipoval text The Memories. Prostě od tý doby jsem tomu začal říkat duet. Dan Bárta ukázal prstem na Náhody (text D. Demel), písničku znal. Známe se z dob levných vín a flanelových košil. Náhody jsem zpíval s Panem Potem. Tenkrát jsme jí i nahráli. Vyšel na singlu pod Bestia a pak už vůbec nic, protože P. Janda (producent) to úplně zlodil. Až po deseti letech jsem mohl požádat o zrušení nakladatelské a vydavatelské smlouvy. Je to takovej divnej zásek kvůli kterýmu se kapela rozpadla. No, jinak Danovi jsem donesl asi 3-4 věci ze kterých si vybral tuhle. Tonya mi nazpívala Living on a vybral jsem jí s tím, že její hlas znám a viděl jsem ho tam. Písnička jí sedla a text napsala Ina Valachová. Takže abych to shrnul, písní mám dost, jen jsem složil nějakou sestavu, která mě baví.
 
8. Skladby na Tvém albu jsou z průběhu řady let. Jak moc jsi je musel nyní před vydáním přearanžovávat, přehrávat?
"Starý" jsou tam jen „Náhody“ a aranž je v podstatě stejná jen živý housle a viola, jako byla tenkrát, tam není. „Olelali, Voda Tvá a Prezident“ jsou mladší kousky a zbytek je výtah tak z posledních dvou let. Všechny jsem musel přehrát a to už máte krůček k aranžím.
 
9. Proč se album jmenuje právě "je to důvod"?
Je to překlep, původně to mělo být "NA TEN DŮCHOD", ale už jsem to nechal být. Grafik by s tím měl strašně práce a takhle je to taky hezký .......




Další zprávy

O NÁKUPU
© Indies Scope

IČ 105 34 181     /     Dolní Loučky 191     /     594 55  Dolní Loučky u Brna

příměstský tábor Brno